لذت و شادکامی: درآمدی بر لذت جویی از دیدگاه اسلام با رویکرد روان شناسی مثبت گرا

لذت و شادکامی: درآمدی بر لذت جویی از دیدگاه اسلام با رویکرد روان شناسی مثبت گرا

18,000 تومان

ناموجود




متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق لیست بالای صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید
افزودن به لیست انتظار

نقد و بررسی

لذت و شادکامی: درآمدی بر لذت جویی از دیدگاه اسلام با رویکرد روان شناسی مثبت گرا

متون دینی(قرآن و حدیث) که از منبع وحی سرچشمه می گیرند، بر پایه یک انسان شناسی دقیق و مطابق واقع، قرار دارند، این حقیقت، قابلیت بسیار بالایی به متون دینی برای تولید علم و نظریه پردازی می دهد.
پژوهش های روانشناختی در متون دینی اگر به صورت روشمندانه و عالمانه صورت پذیرند و از التقاط و اهمال کاری به دور باشند، می توانند به شکل گیری دانش روان شناسی اسلامی کمک کنند، آنچه مهم است این که باید این حقیقت را باور داشت و بر اساس آن عمل کرد.
امروزه با رویکرد مجدد روانشناسان به دین و با ظهور روانشناسان مثبت گرا، این امر بر بسیاری از دیرباوران نیز روشن شده است.
مسأله لذت یکی از ابعاد موضوع پردامنه شادکامی است که در این نوشتار، پژوهش شد تا جایگاه لذت از دیدگاه اسلام و نقش آن در شادکامی مشخص شود، با این پژوهش، تا حدودی تفاوت میان دیدگاه اسلام با روانشناسی مثبت گرا نیز مشخص می شود.
این کتاب حاوی پنج فصل، فصل اول، ماهیت لذت؛ فصل دوم، جایگاه لذت جویی در حیات انسان؛ فصل سوم، جایگاه لذت ها در سعادت انسان؛ فصل چهارم، ارزش یابی لذت جویی؛ فصل پنجم، لذت رانی، پیامدها و ملاک ها است.

مشخصات

  • زبان کتاب
    فارسی
  • شابک
    978-964-493-637-1
  • چاپ جاری
    2
  • تاریخ اولین چاپ
    1391
  • شمارگان
    1000
  • نوع جلد
    جلد نرم
  • قطع
    رقعی
  • تعداد صفحات
    184
  • ناشر
    چاپ و نشر دارالحدیث
  • نویسنده
    مهدی عباسی
  • وزن
    249
  • تاریخ ثبت اطلاعات
    چهارشنبه 28 فروردین 1392
  • شناسه
    12616
  • دسته بندی :

    روانشناسی (17)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لذت و شادکامی: درآمدی بر لذت جویی از دیدگاه اسلام با رویکرد روان شناسی مثبت گرا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

شما هیچ محصولی را مشاهده نکرده اید.