هیچ محصولی در سبد خرید نیست.
متمم بخشی از مجموعه ابزارهای یادگیری زبان انگلیسی خود را به بررسی افعال انگلیسی پرکاربرد اختصاص داده است.
ما کوشیدهایم مجموعهای از فعل های انگلیسی را که در گفتگوهای روزمره، نوشتن و بهطور خاص، جلسات مذاکره به زبان انگلیسی بهکار میآیند، در اختیار شما قرار دهیم.
کسانی که میخواهند در مدت نسبتاً کوتاه، به تسلط حداقلی به زبان انگلیسی دست پیدا کنند، میتوانند به جای تلاش پراکنده در راستای یادگیری تمام افعال در زبان انگلیسی، صرفاً روی یادگیری حدود صد فعل انگلیسی پرکاربرد که در اینجا معرفی میشود، متمرکز شوند.
به گمان ما، ویژگیهای زیر کمک میکنند تا مطالعهی این مجموعه از افعال مهم انگلیسی برای شما اثربخش باشند:
متمم در انتخاب افعال پرکاربرد انگلیسی، متن کتابها، سخنرانیها و جلسات مرتبط با مدیریت و کسب و کار را بررسی کرده و بر این اساس، پرکاربردترین افعال انگلیسی را در اختیار شما قرار داده است.
با توجه به نیاز شما در جلسات مذاکره و گفتگوی محیط کار، تأکید ویژهی ما روی فعل های رفتاری بوده است (تأیید کردن، متقاعدکردن، شرح دادن، مجوز دادن، رد کردن و …)
همهی افعال انگلیسی با معنی و تلفظ معرفی شدهاند.
لغات مشابه و همخانواده هر فعل، معرفی شده و شرح داده شده است.
به چند جمله و متن انگلیسی در مورد زندگی روزمره (مانند اغلب دیکشنریها و کتابها) اکتفا نشده و جملات کاربردی انگلیسی در محیط کار و جلسات تجاری معرفی شدهاند.
شما را درگیر صرف فعل و زمان افعال نکردهایم؛ اما جملهها را به شکلی انتخاب کردهایم که به صورت ضمنی، شکل دیگر فعلها را هم ببینید.
همهی جمله های انگلیسی با معنی و ترجمه فارسی ارائه شدهاند.
بعضی از مردم فکر میکنند مهمترین تفاوت گفتگو در جلسات و گفتگوهای روزمره، رسمی بودن و محاورهای بودن کلمات است.
البته شاید در جلسات مهم دیپلماتیک یا جلسات شلوغی که از هر طرف، چند نماینده حضور دارند، چنین فضایی شکل بگیرد؛ اما در جلسات کوچکتر، قرار نیست الزاماً لحنی کاملاً خشک و رسمی بهکار گرفته شود.
ویژگی مشترک همهی جلسات اداری، سازمانی و تجاری – مستقل از رسمی یا غیررسمی بودنشان – اهمیت ظرافت کلامی و انتخاب کلماتی با بار معنایی مناسب است.
ما این نکته را در انتخاب مثالها و جملات رعایت کردهایم و در موارد مهم، در قالب تذکر هم آوردهایم (میتوانید به عنوان نمونه، توضیحات فعل Stand را ببینید).
اگر در مثالها و جملات این سری آموزشی، کلمات و مفاهیمی دیدید که با آن آشنا نیستید، نگران نباشید.
این تجربه دقیقاً شبیه تجربهی مدیر جوانی است که به همراه همکارانش، در یک جلسه مذاکره بینالمللی شرکت کرده است. به مطالعه ادامه دهید و مطمئن باشید که با هر گام که به پیش میروید، درک شما از جملات انگلیسی افزایش یافته و یادگیریتان سادهتر و سریعتر خواهد شد.
تقریباً همهی جاهایی که فهرستی از کلمات یا افعال پرکاربرد میبینید، روش مشابهی بهکار گرفته میشود.
ابتدا تعدادی متن مبنا انتخاب میشوند و سپس با استفاده از نرمافزارهای آماری، افعال یا کلمات پرکاربرد بر اساس تعداد دفعات تکرارشان استخراج میشوند.
بعضی منابع، متن خبرهای رادیویی و تلویزیونی یا متن مقالات وبسایتها را به عنوان مبنا انتخاب میکنند؛ برخی دیگر به سراغ کتابها و مقالات دانشگاهی میروند؛ عدهای هم، نوشتههای تعدادی از نویسندگان معتبر را مبنا قرار میدهند.
بنابراین به ندرت، دو فهرست از افعال یا کلمات پرکاربرد را میبینید که کاملاً شبیه هم باشند. میتوانید به عنوان نمونه فهرست ۳۰۰۰ لغت پرکاربرد انگلیسی را که آکسفورد و لانگمن ارائه کردهاند با هم مقایسه کنید:
ما برای استخراج فهرست افعال پرکاربرد، متن تعدادی از کتابهای مدیریتی به همراه گزارش و اسکریپت جلسات مذاکره تجاری را معیار قرار دادهایم.
ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری یادگیری زبان انگلیسی به شما پیشنهاد میکند: